
Шановні абітурієнти!
Запрошуємо на спеціальність «Статистика»!
Абітурієнтам
- Бакалаврам
- Магістрам
- Чому статистика і чому на мех-маті КНУ?
- Цікаве про статистику і не тільки
- Інтерв’ю зі студентами та випускниками
- Інтерв’ю з викладачами кафедри
Міжнародний рейтинг професій

А чи знаєте ви, що за оцінкою U.S. News у кращі технологічні професії 2025 року входять:
- актуарій (Actuary) – 5 місце,
- статистик (Statistician) – 9 місце, і
- математик (Mathematician) – 13 місце!
Високий попит на статистиків і аналітиків даних спричиняє постійне зростання потреби збирання і оцінювання величезних обсягів даних. Можливості для професіоналів, які пройшли підготовку в цих областях, величезні!
Опануйте високо інтелектуальні професії 21-го сторіччя – актуарія, статистика чи математика – разом з нами!
Чому статистика і чому на мех-маті КНУ?
Щодня і щохвилини наш світ продукує терабайти даних. Очевидне постійне зростання потреби у збиранні й оцінюванні таких величезних обсягів інформації породжує високий попит саме на спеціалістів з обробки, аналізу і захисту даних. Тому не дивно, що вже багато останніх років поспіль згідно міжнародних рейтингів у топ-10 кращих професій року входять професії, що вимагають підготовки найвищого рівня з математики і статистики.
Саме тому наші випускники можуть легко знайти роботу там, де є потреба у прийнятті рішень на основі даних, адже вони поєднують володіння сучасними методами комп’ютерної обробки інформації із гарним знанням теоретичних основ математики. Вони вміють не тільки виявити приховані закономірності у наявних наборах даних, але й обґрунтовано висунути та перевірити гіпотези про досліджувані явища, побудувати математичну модель, спрогнозувати її подальший розвиток, і допомогти замовникам у прийнятті рішень.
Випускники-статистики можуть стати бізнес-аналітиками, аналітиками даних, ризик-аналітиками, актуаріями, або працювати на стику наук і бути економістами, генетиками та навіть вченими-екологами. Адже статистичні ідеї, інструменти та методи використовуються практично в усіх сферах зайнятості, а тому професіоналів статистиків часто можна зустріти у банківській справі та фінансах, медицині та фармацевтиці, маркетингових дослідженнях, соціології, страхуванні, програмуванні та різноманітних фін-тех стартапах.
Студенти, які вступили на напрям підготовки “Статистика” мех-мату КНУ імені Тараса Шевченка, слухають курси лекцій з усіх базових математичних дисциплін від провідних українських вчених математиків, опановують програмування під наглядом спеціалістів практиків з топових ІТ компаній, та вчаться аналізувати дані, вивчаючи такі предмети як “Комп’ютерна статистика”, “Статистичний аналіз залежностей”, “Методи економічних обчислень”, “Фінансовий аналіз”, “Математичні основи страхування”, “Машинне навчання”, та інші прикладні дисципліни з аналізу даних та дослідження ризиків методами страхової та фінансової математики.
На третьому курсі наші студенти проходять навчально-виробничу практику в банківській сфері, страхових чи ІТ компаніях, де отримують практичні навички з програмування, обробки і аналізу даних. Кращі студенти також використовують численні можливості академічної мобільності і отримують змогу навчатися в кращих європейських університетах.
Запрошуємо абітурієнтів на навчання на спеціальність “Статистика”!
Цікаве про статистику і не тільки
Про теорію ймовірностей, статистику і штучний інтелект
Вступ Статтю присвячено деяким історичним аспектам застосування статистики та її сучасному значенню …
Математична статистика, машинне навчання та datascience – сучасні та перспективні напрямки професійного розвитку
Сучасний світ демонструє нові критерії успішності та вимоги до реалізації цілей. Надшвидка динаміка …
Коротко про машинне навчання
Машинне навчання – це сучасна галузь науки, покликана автоматизувати процеси, які раніше були …
Для чого потрібна статистика
У мене часто запитують, для чого потрібна статистика. Іноді з щирим нерозумінням, іноді з іронічними…
Інтерв’ю зі студентами та випускниками
Відео-інтерв’ю із нинішніми та вже колишніми студентами
Використання сучасної математики очима випускників
Сутність математики для кожного з нас різна – для когось це задачі зі шкільного курсу, для інших – згадка про щасливі студентські роки. Хто використовує математику у своїх фізичних, хімічних, біологічних або ж навіть філологічних дослідженнях. Для когось вона – теоретична дисципліна із набором абстрактних задач, а для когось – незмінний інструментарій практичної повсякденної діяльності.
В будь-якому разі, найбільш яскраво математика виявляється в історіях людей, які присвячують їй свій час та натхнення. Тож починаємо знайомство із випускниками механіко-математичного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка, чиї розповіді, впевнені, відкриють яскраве різноманіття використання математичних знань у світі сучасних технологій та швидкого життєвого ритму.

Мене звуть Тетяна, я займаюся розробкою програмного забезпечення. Закінчила механіко-математичний факультет, кафедру теорії ймовірностей, статистики та актуарної математики.Я працюю в українському офісі данської компанії вже більше трьох років. Ми робимо продукт, який дозволяє оптимізувати роботу інвестиційних фондів. Конкретно моя команда працює над задачами, які створюють нові можливості фінансового обліку цінних паперів. Я люблю свою роботу, і кожен день стикаюсь із розв’язанням складних задач.
Перше, що мені спадає на думку, коли мене питають про вплив математики на моє життя, – це те, що математика насамперед сформувала у мені певну культуру мислення. Якщо щось здається очевидним, то це одразу у мене викликає підозри. Математика виховує недовіру до поверхневих висновків та привчає критично ставитись до всього. Це універсальні навички, без яких ви не зможете стати професіоналом у будь-якій сфері. Математика навчила мене досягати правильних результатів, не обмежуючись одним способом. Також вона навчила мене бути спостережливою, уважною до деталей. Коли я шукаю, звідки з’явилась девіація у одну копійку у фінансовій звітності, кожна деталь має вагу. Згадуючи свій досвід розв’язання складних задач з функціонального аналізу або теорії міри, я розумію – мене вже ніщо не лякає. Математика робить щеплення від страху перед складними задачами. Після мех-мату ти просто розумієш, на що здатен в інтелектуальному вимірі.
Стосовно перспектив працевлаштування, я можу сказати, що у випускників математичних спеціальностей вони дуже високі. Не дивлячись на те, що я не мала фінансової освіти, на першу роботу я влаштувалася у банку, де робила аналітичні огляди. Тема моєї магістерської роботи була також пов’язана з роботою у банку, а саме з прикладними задачами прогнозування цін на сільськогосподарську продукцію. Коли я прийшла на роботу в IT-компанію, в мене не було досвіду програмування, але мене взяли. Я думаю так склалося, тому що диплом математика – це свідчення того, що людина вміє вчитися взагалі і самостійно добувати знання. Просте не слід забувати, що мати диплом математика – це ще не все, дуже важливо розвиватися як особистість, читати книжки, вчити мови, особливо англійську, володіти навичками комунікації, бути допитливим і цікавитись світом навколо себе.

Зараз я працюю в консалтинговій компанії в Мюнхені, яка спеціалізується на IT, в команді Big Data. Закінчувала Київський мех-мат за спеціальностю «Теорія ймовірностей» та маю магістерський диплом з фінансів. Планувала працювати актуарієм, зробила кілька стажувань в страхових компаніях. Проте мене завжди тягнуло в IT, а найулюбленіші предмети були теорія ймовірностей і регресійний аналіз. І от, на моє щастя, стає популярним Data Science, про яку я раніше навіть не чула. Працювала аналітиком, брала участь у кількох самостійних проектах, де виконувала роль дата саєнтіста.
Наразі я працюю з Spark і Hadoop – це інструменти для Big Data і Data Science. З їх допомогою я зробила два showcases: Sentiment Analysis та Bot Detection. Для них мені були потрібні мої знання математики та алгоритмів. Для Bot Detection я прочитала кілька статей про fraud detection та anomaly detection та зробила новий видозмінений алгоритм, який краще підходив для нашої задачі.
Майже все, що потрібно з теорії для Data Science, я вивчила на мех-маті. Доучувати довелося тільки програмування. В якості всім відомих прикладів застосування Data Science, можу привести рекомендаційні системи: Netflix, Spotify, Deezer, Amazon. Зокрема, Deezer мені подобається більше, ніж Spotify, тому що видає кращі рекомендації, бо, вочевидь, має кращий алгоритм. Ще один приклад – це fraud detection, він є необхідним для будь-якої системи оплати.
Щоб бути Data Scientist я раджу гарно вивчити все, що пов’язане з теорією ймовірностей, статистикою, регресійним аналізом, машинним навчанням та підготовкою даних. Щоб це все зрозуміти, звісно необхідно мати знання й з інших областей математики. Щодо практики, то раджу освоїти Python і Spark. Ну і звичайно практикуватися самостійно та шукати роботу, де зможете застосовувати ці знання для вирішення реальних задач.

Я ніколи не був фанатом програмування. Ще в школі і університеті вивчення математики тісно зв’язували з вивченням програмування – від обрахунку квадратичних рівнянь до задач чисельних методів обчислення – тому я мав досить багато часу, щоб познайомитись з цим «звіром», але я не мав такого пекучого бажання програмувати. Навіщо? Коли ти закінчив математичний, то у тебе і так багато варіантів для розвитку і роботи.
Після університету я почав працювати актуарієм і вже на роботі я побачив як багато користі приносить програмування в роботі. Ми зробили певну автоматизацію в Ексель і це прискорило вдвічі швидкість роботи менеджерів з продажу. А введення автоматизації обліку давало б ще більше користі. Але головне, що я зрозумів після того як зробив свої перші програмки на VBA – це відчути радість, коли твоя програма працює і нею користується біля сотні людей. Таким чином, не довго думаючи, я закінчив курси програмування на Java і став програмістом.
Найбільше мені подобається розбиратись я чомусь складному, освоювати нові технології і втілювати в життя нові задуми і ідеї. В цьому мені допомагають навички які я отримав, коли навчався на механіко-математичному, бо там я навчився шукати інформацію, зосереджуватись і не здаватись, навіть коли задача здавалась непосильною.
Якщо Вам цікаве програмування, то легше за все закінчити курси і починати одразу писати програми – головне практика кожен день. Також важливо розуміти, що технології змінюються і ця професія буде від Вас вимагати постійного навчання і розвитку – не варто лінуватись і очікувати, що хтось замість Вас буде шукати застосуванням новим технологіям і розказувати як і що працює. В програмуванні, як і в житті, потрібно самому відповідати за свій розвиток. Удачі!

Привіт, я працюю в банківській сфері, лінійним керівником підрозділу фінансових казначейських ризиків. Більш простими словами, ми стежимо за рівнем ризику, властивого банку в цілому, не зважаючи на конкретні імена клієнтів. Основні види ризику у нас: ринковий ризик (ризик втрат від курсів валют і процентних ставок), ризик ліквідності (коли потрібно розплачуватися за зобов’язаннями і грошей не вистачає, а їх доводиться шукати в рази дорожче).
Уже багато років дослідники теорій і законодавці цих ризиків намагаються знайти протиотруту «винаходам» банків, щоб якось обмежити ризикову діяльність фінансових установ. Намагаються обмежити ризик-фактори на підставі того, що вже спостерігалося в минулому, це так звані «lessons learned». Регулятори встановлюють все більше вимог до банківських груп в спробах врахувати їх майбутнє.
Крім виконань регуляторних вимог, банки і самі зацікавлені в проведенні регулярного факторного аналізу діяльності банку і ринку в цілому. У підсумку, банку дуже корисно мати у себе в штаті фахівців, які здатні робити data analysis з поведінки клієнтів, з поведінки доходностей певних інструментів, курсів валют, їх коррелляціі, побудови та впровадження аналітичних інструментів.
Відповідно, нам не обійтися без математичних моделей, здатних або агрегувати n показників (наприклад, ринкові дані) в одну величину (величину ризику), або ж навпаки, екстраполювати і прогнозувати (немов відповідаючи на питання «те, що ми бачили в історії, які ймовірні збитки може принести?»).
Ось те, що найбільше мені подобається в цьому всьому: математичний апарат в цьому плані непідкупний. Якщо ти вибрав коректну і адекватну методику, то з результатом аналізу ніхто не сперечатиметься. Залишиться тільки терміново діяти і керувати ризиком, або ж приймати ідентифікований ризик і жити з ним.
Чи можна обійтися без математики в цій сфері? Так можна. Але тільки математичний апарат дозволяє отримати кількісну оцінку ризику, скільки конкретно акціонерам потрібно тримати в запасі «на чорний день».

На початку вересня, коли українські учні повертаються до улюбленої чи знудженої (кожен обирає особисто) школи, я мав чудову розмову в Кайзерслаутерні з молодим австрійським аспірантом на європейському конгресі зі стереології. Він фізик та займається дослідженнями й моделюванням мікроструктури акумуляторів нового покоління, тобто утверджує технологічну першість країн Європи. Я – математик, займаюся дослідженнями стохастичних об’єктів та утверджую інтелектуальну присутність України в ЄС.
Погода була жахлива, але діалог був прецікавий та стосувався вивчення математики сучасними учнями. Я глибоко переконаний, що вчити математику потрібно. Хоча б з поваги до тих здібностей, якими наділила людей еволюція й культура. Древнім грекам ми завдячуємо як мінімум двома шкільними предметами: гімнастика та геометрія. Ніхто ж не сперечається, що для здорового тіла необхідні фізичні вправи. То чому ж ставиться під сумнів доцільність математики – вправ для мозку? Адже логіка – це не вроджена навичка людини, про що я вже встиг переконатися на власному досвіді. Зазвичай логічне мислення закладається й шліфується на уроках геометрії. Тому після 15 хвилин спілкування можу з впевненістю сказати, як успішно співрозмовник вивчав цей предмет. У відомому американському серіалі постійно повторювали: «числа навколо нас». Від себе додам, що не тільки числа, але й непомітні для темного ока закономірності. Студіювання математики – це перший крок до здатності їх виявити, описати, оцінити й передбачити. Австрієць кивнув: так, погода у Кайзерслаутерні може й покращає, а от другий раз у школі не повчишся – математикою нехтувати не варто.
Розмова продовжилася за вечерею в чудовому італійському ресторані. Завжди віддаю перевагу середземноморській кухні. Ми підняли тему про правильність обраного професійного шляху. Мій життєвий досвід тільки підтвердив те, що потрібно займатися улюбленою справою, і якби я мав можливість, я так само вступив би на механіко-математичний факультет Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Мій співрозмовник повністю погодився з цим правилом. У сенсі він також…

Я працюю GMAT консультантом. GMAT – це тест на аналітичне мислення, потрібний для вступу на деякі магістерські програми за кордоном, зокрема престижну програму МВА (master of business administration). Моя робота – готувати охочих до здачі цього тесту, адже у двох із його чотирьох частин потрібно знати математику. Заняття можна проводити з групами та індивідуально, в офісі та онлайн, за графіком, який складаю сама – і це дуже зручно для студентки останніх курсів. Я встигаю навчатися, подорожувати, організовувати свої проекти і працювати.
Мені подобається працювати з людьми, тим більше, що мої клієнти дуже різні: від 21 до 40 років, зі своїми унікальними історіями та типами мислення, але всі амбіційні. Також свобода пересування дуже важлива для мене, наприклад, я 2 місяці працювала з-за кордону онлайн. І ще, мене надихає мій колектив і те, що компанія займається нашим особистим та професійним розвитком.
Дуже часто GMAT консультантом стають студенти останніх курсів мех-мату на 1, 2 чи 3 роки, саме через гнучкий графік, а далі ідуть працювати в іншу сферу. У перспективі можна рости всередині компанії, займати керівні посади або продовжити працювати вчителем математики в інших компаніях.
Математична програма для тесту шкільного рівня, але от пояснити її – вимагає хорошого розуміння і математики, і людей. Кожен клієнт для мене – виклик, чи зможу я навчити його мислити аналітично та систематизовано, адже знання лише математики для тесту мала. Для цієї роботи потрібно вміти і любити пояснювати і працювати з людьми, тож в процесі роботи ви зможете чудово розвинути ці навички!

Мабуть кожен із нас так чи інакше задумувався про ВУЗ для продовження навчання, а відтак, і про майбутньою професією. Я свого часу обрав механіко-математичний факультет Київського національного університету імені Тараса Шевченка досить спонтанно – мене зарахували по співбесіді ще до початку вступної компанії. Тож, знаючи, що студентський квиток у мене в кишені, бажання здавати іспити в інші ВУЗи відпало саме собою.
Навчання було не легким, але й супер-фантастично-титанічних зусиль теж не вимагало. Тому залишався час на дозвілля, яке ми з друзями-однокурсниками проводили і на природі, і в походах, і на морі. Є що згадати . На старших курсах кілька наших студентів (і я в тому числі) отримали другу вищу освіту в інституті післядипломної освіти при університеті Шевченка. Ми не прогадали, адже дипломи математика і фінансиста дають певну перевагу в очах роботодавця.
Моя перша робота – страхова компанія, де я працював актуарієм. В парі з моїм керівником, який зараз обіймає посаду голови правління страхової компанії, ми розробили кілька інноваційних підходів до автострахування, що дозволило компанії зберегти лідируючі позиції на ринку в буремні двотисячні роки. Можу сміливо заявити, що без математичної бази втілення цих проектів було би неможливим.
Зрозумівши як влаштована страхова компанія, вирішив спробувати себе в банківській сфері, а саме в департаменті ризиків кредитування. Зазначу те, що співпраця була дуже плідною, ми розробили численні «скоринг-моделі» для видачі кредитів, які й донині використовуються в банку. Згадується як керівник підбирав людей виключно з математичною освітою в свою команду. Ті, хто мали тільки економічну освіту, просто не могли розібратися в тонкощах кореляції між характеристиками позичальників і масштабуванням скорингових балів. Як вже потім з’ясувалося – мій керівник теж свого часу закінчив механіко-математичний факультет університету Шевченка.
А зараз я працюю в інвестиційній компанії, займаюсь аналізом міжнародних ринків, переоцінкою активів і звітністю для акціонерів. Працювати доводиться із зовсім іншим програмним забезпеченням, але структуроване мислення і математична освіта дозволяють робити вдалі прогнози і вирішувати часом непрості задачі.
Математика та математики: які вони, чим займаються, де працюють, у що вірять, про що мріють?
Випускники кафедри теорії ймовірностей, статистики та актуарної математики працюють на провідних посадах різноманітних галузей фінансів, економіки, страхування, комп’ютерної статистики, аналізу даних, статистичної обробки інформації, IT-сектору.
Ми задали 12 запитань випускникам недавніх років. Відповіді вийшли більш цікавими і глибокими, ніж ми очікували. Отже, пропонуємо їх вашій увазі і сподіваємось, що вони принесуть вам користь.
Які конкуренті переваги дало навчання на мех-маті?
- Можливість продовження кар’єри як програміст, аналітик чи в страховій сфері
- Здатність аналізувати великі об’єми інформації будь-якої складності
- Мислення, яке дозволяє розібратись в любій поставленій задачі
- Ексклюзивні знання та навички. Глибоке розуміння предмету, що виділяє серед конкурентів. Як не прикро, але це одне з небагатьох місць де збереглася справжня наукова доброчесність.А ще я можу “lie with statistics” )) і одразу бачу, коли хтось маніпулює даними.
- Знання статистики та математики
- Можливість швидко навчатись всьому
- Впевненість у собі та здатність аналізувати складну інформацію
- Наполегливість, стерті рамки можливостей 🙂
- Високий рівень математичних знань, який не часто зустрічається серед потенційних колег. Прикладні математики дивуються, як можна розуміти всі ці довгі формули.
- Знання елементів програмування та математичного апарату
- Ability to execute any task
- Найголовніший плюс – гнучкість. Бакалаврат дає знання, які можна використовувати у фінансах, статистиці, програмуванні, оптимізації, економіці. Це величезна база.
- Структурне мислення та сильну математичну базу.
- Математична освіта
Чи допоміг мех-мат отримати гідну роботу? Якщо так – як саме?
- Так, ті знання, той спосіб мислення, отриманий під час навчання, після цього будь-яка робота не викликає труднощів, до всього пристосовуєшся дуже швидко
- Хорошою математичною базою
- Програми обміну з німецькими університетами
- Виносячи за дужки те що мех.-мат дав всі знання і цінності, відповідь – так. Зокрема, репутація факультету допомагає – не виникало сумніву в моїй підготовці.
- Так, через знайомства
- Самостійно вивчена мова програмування + статистика = аналіз даних.
- Мех-мат допоміг мені вступити в Kyiv School of Economics та добре там навчатися.
- Українські роботодавці позитивно ставляться до мех-матівської освіти (звісно, якщо робота хоч якось пов’язана з математикою). Принаймні, співбесіди на аналітика проходили на ура.
- Так. Знання англійської, елементів програмування та математичного апарату не просто допомогло знайти роботу, але й потім успішно застосовувати це.
- Sure; market risk management in Aval
- Так. Ті місця, де я працював, шукали виключно вихідців з мех-мату. Перша робота – спеціаліст відділу актуарних розрахунків. Друга – аналітик в ІТ-компанії.
- Звичайно, допоміг! Роботодавець зразу знає, що ти чогось вартий.
Що найважливіше під час навчання на мех-маті?
- Командна робота)
- Вчасно все здавати
- Весь час мати відповідь на питання “для чого я це роблю?”. Бути притомним, не опускати руки, залишатись чесним і відкритим.
- Знаходити практичне застосування отриманим знанням
- Завести друзів
- Зрозуміти, наскільки важливі знання можна отримати під час навчання на мех-маті
- Не відволікатися на дрібниці.
- Не втрачати мотивацію і шукати себе.
- Намагатись зрозуміти максимум з кожного предмету
- Courage
- На жаль, існує проблема перенасичення інформацією. Особисто я вважаю, що предметів занадто багато. Проте, якщо прикласти зусиль і бути дисциплінованим, можна опанувати все на належному рівні. На відміну від західної освіти, на мех-маті достатньо опанувати тільки той матеріал, що дається безпосередньо на лекції і не нехтувати роботою в командах.
- Докладати зусиль.
- Не намагатися зрозуміти все, але старатися саме зрозуміти про що теорема, аніж зубрити все теореми та доведення по всіх предметах.
Чим мех-матянин відрізняється від інших?
- Після мех-мату відкриті всі шляхи, оскільки можеш працювати в будь-якій сфері, ти не прив’язаний до якої-небудь професії, на відміну від гуманітарних спеціальностей
- Складом розуму, це точно 🙂
- Логічним мисленням
- В багатьох присутня частка “ідеалізму” – бажання займатися неймовірно цікавими речами, навіть без явного “меркантильного інтересу”. Без цієї риси важко здійснити щось дійсно велике в майбутньому. Багато в кого абстрактне мислення присутнє, але тільки мех-матянин настільки глибоко вміє ним користуватися. Ніколи не знаєш, як саме цей “козир” зіграє в майбутньому.
- Вони думають по іншому
- Бере відповідальність на себе і думає головою
- Має потенціал, про який часто не здогадується
- Очима
- Він щось чув про функціональний і комплексний аналіз.
- Вміє мислити абстрактно, розкладати будь-яку життєву задачу на фактори, під-задачі тощо
- Smartness
- Найяскравіша риса – раціональність мислення.
- Цілеспрямованістю і стресостійкістю.
- Тіпання лівого ока під час згадки про функан 🙂
Що мех-мат змінив у твоєму світогляді?
- Немає труднощів, які неможливо подолати
- Тепер важко працювати з тупими людьми.
- Закріпив критичне мислення, зміцнив гідність, чесність і принциповість.
- Будь-яка складна річ складається із декількох простих
- Зробив мене атеїстом
- Не існує проблем, що не можна вирішити
- Розширив горизонти і допоміг повірити у себе.
- I’ve got more critical perception of world
- Я став більш дисциплінованим, не боюся складних задач та опановувати щось нове.
- Дав нові категорії, якими я можу мислити про буденні речі. Наприклад, за допомогою “Теорії ймовірностей” я маю змогу дивитися на світ по-іншому і приймати кращі рішення.
Найяскравіше враження під час навчання на мех-маті
- Здача колоквіуму по функану/мірі, незабутні враження на все життя
- Поки навчаєшся, важко оцінити важливість тих подій і явищ, що з тобою відбуваються. Потім переосмислюєш, але вже “заднім числом.”
- Моменти студентського життя
- Час, проведений з однокурсниками
- Спортивні змагання між факультетами та університетами
- Зимова сесія на 3-му курсі
- Якщо говорити про враження, яке пов’язане саме з навчанням – то семестр у Франції (навчання за програмою обміну).
- Мислення, надзвичайний розвиток розумових навичок
- Теорема Хана – Банаха 🙂
- Вечірка в честь закінчення бакалаврату!
- Функ-ан
Як мех-мат знайшов тебе?
- В 9 класі я пішов навчатися в фізико-математичний ліцей, вже тоді я знав, що по його закінченню буду вчитися на мех-маті, оскільки математика – той предмет якому я хотів навчатися далі.
- Я знайшла його: любила математику, нагуглила, що існує такий факультет. Спочатку знайшла львівський у Франка, але вступала до Києва, розуміючи, що тут більше можливостей.
- Він завжди був поруч. І буквально (бо я прожив останні 3 роки перед вступом за 500 м від його стін), і ментально, коли постійно зустрічався з людьми мех-матівского “бекграунду.” А з іншого боку перед вступом просто “відсіялись” всі інші у моєму внутрішньому рейтингу.
- Мех-матівська олімпіада
- Друг рекомендував
- Мехмат КНУ – найкращий математичний факультет в Україні
- Мех-мат нашепотів КПНЛу №145 про себе.
- Друзі збиралися туди вступати, тому це справді мехмат мене знайшов, а не я його.
- I’ve found it
- Ще у школі їздив на олімпіади з математики та фізики, тому вибір був за мною)
- Просто обрала найскладніший шлях 🙂
- Це я його знайшла, до речі випадково
За що ти вдячний мех-мату?
- Вдячний за можливість поїхати навчатися за кордон, адже мех-мат співпрацює з багатьма вузами Європи, тому при бажанні, за умови наполегливої праці, це більш ніж реально
- За людей, яких я тут зустріла.
- Не тільки за знання і друзів, але в більшій мірі за культуру. Бо культура – це не передача знань, це передача цінностей. А це можливо лише персонально, від людини до людини. Можна купити книжку – прочитати – щось зрозуміти. Можна прогуляти всі лекції, натомість працювати, перед екзаменом все завчити, здати і забути. Так, якісь знання можуть і закріпитися, але це буде лише “сирий продукт”, без “наповнення і змісту.” Без цінностей, так “несправжня освіта.” Мех-мат же дає свободу отримання знань і можливість отримати доступ до величезного досвіду викладачів, що і є носіями цих цінностей: доброчесність, справедливість, правдивість, розуміння, чесність, вимогливість, повага і т.д.
- За знання та насичене студентське життя
- За нових друзів
- За знання, які я там здобув. За досвід
- За атмосферу та колектив.
- За чудових викладачів, за гарні можливості для саморозвитку і під час, і після навчання. І, звісно, за нових друзів! І взагалі, за незабутні студентські роки.
- Терпіння викладачів, поки я вчився на 1-х курсах (доки призвичаївся до великих об’ємів інформації, високого ступеня абстракції)
- Good friends, good memories, useful skills
- Насамперед, за той багаж знань, що я отримав. За “трамплін”, з якого починається подальший розвиток.
- За безцінний досвід, віру в свої сили і за можливості, які я зараз маю.
- Це був найкращий для мене вибір під час мого вступу
Ідеальний викладач – який він?
- Любить свій предмет, знає свій предмет, вміє цікаво його розповісти і зацікавити ним, дає задачі які є актуальними сьогодні
- Багато вимагає, але все детально пояснює. Добре відносяться до студентів, шуткує.
- Той, що з повагою ставиться до студента і свого предмета. На мех.-маті – переважна більшість саме таких викладачів.
- Уявіть, тут не потрібно вставати перед викладачем, наче у першому класі (закодоване “стоять, молчать, бояться”). Тут ввічливе звертання до студента на “Ви”. На лекціях і в книжках весь час буде з’являтися “ми доведемо,” “ми покажемо”. Ви рівні з викладачем. А у спорах завжди розсудить математична логіка, для якої жодного авторитету не потрібно.
- Цікавий, прогресивний, вимогливий
- На мою думку хороший викладач має бути сучасним науковцем та/або мати досвід роботи в найкращих компаніях індустрії. Ідеальний викладач має вміти позитивно налаштовувати студентів і пояснювати перспективи, які дає навчання.
- Ідеальний викладач вдало подає матеріал. Його цікавить, наскільки студенти розуміють лекції. Він вміє зацікавити студентів. І зазвичай студентів дуже цікавить питання – навіщо потрібен цей курс? Ідеальний викладач знає відповідь!
- Намагається бути зі студентами на одному рівні; пояснює предмет від простого “як для дітей” до складного; слідкує за уважністю студентів
- Practical
- Він має любити свій предмет, чи хоча б відмінно у ньому розбиратися.
- Має вміти доступно пояснити ( бо часто це зовсім не випливає з першого пункту)
- Має буди доступним до спілкування зі студентами, питань, дискусій, обговорень. Не має бути зверхнього ставлення.
- Має мотивувати та залучати студентів до роботи (невеликі самостійні, перевірка та розбір домашнього завдання, робота в команді, пояснення доцільності вивчення даного предмета, приклади з реального життя). Навчання не має бути лише заради навчання.
- Оцінювання має бути прозорим, тобто студенти наперед мають знати за що і яким чином вони отримають бали.
- Він має мінімізувати власний “суб’єктивний” вплив на фінальний результат.
Який зрозуміло пояснює матеріал, але й при цьому багато вимагає.
Чи справді в житті потрібна математика? Може, краще одразу вчитися програмувати?
- Щоб запрограмувати деяку програму, спершу треба побудувати математичну модель, по якій і можна буде написати код програми, тому на мою думку, отримати гарну математичну базу важливіше, ніж відразу вчитися програмувати
- а якщо не надихає програмування? є ж багато інших, класних спеціальностей:) з математика можна зробити будь-кого.
- Програмувати зараз можуть всі. Тому найбільший попит зараз на прикладних програмістів: тих хто спеціалізуються на конкретній сфері. Кого візьмуть реалізовувати автоматичну систему прийняття рішень: випускника кібернетики, чи математика який розуміє як функціонують математичні моделі класифікації?
- Все залежить від горизонту твоїх запитів. Якщо ти вже завтра хочеш почати “заробляти в ІТ”, то будь ласка – курсів програмування повно, ніхто не змушує закінчувати університет. Якщо ж ти бачиш не на 1 рік вперед і “оптика” в тебе мінімум на 5 -10 років, то зможеш оцінити всі переваги, що надає вивчення математики на вищому рівні. Після здобутої математичної освіти ти матимеш здатність виходити “за рамки” пропонованих умов, генерувати незвичні ідеї, вмітимеш розв’язувати найскладніші життєві задачі.
- Так, математика допомагає у будь якій сфері
- Так, краще одразу програмувати
- Якщо не казати про математиків-науковців, математику треба вчити для загального розвитку, який потім дуже знадобиться в іншій діяльності (наприклад програмування чи економіка). Математика це цікаво 🙂
- Краще робити це одночасно
- Математики, які йдуть в програмування – не рідкість, а от навпаки буває дуже рідко. Важко знати наперед, наскільки знадобиться математичний апарат – а він, скоріше за все, знадобиться! Machine Learning, наприклад, має серйозне теоретичне підґрунтя.
- Так, потрібна, але не лише математика.
- For being good programmer one shall become good mathematician first.
- Програмування – це безсумнівно прибуткова, проте вузька галузь. Математика, по-перше, дасть більш глибоке розуміння того ж програмування, по-друге, дає змогу працювати і в інших галузях, по-третє, формує раціональне мислення та особливий світогляд, розвиває розумові здібності. Недаремно часто у математиків виявляються таланти у музиці, малюванні, поезії чи прозі.
- Може й краще 🙂 Залежить від того, яку спеціальність в ІТ ви хочете мати.
- Краще ці речі поєднати, якщо ти хочеш займатися цікавими речами багато років після випуску та стати професіоналом високого рівня
Що порадиш абітурієнту?
- Вступати на механіко-математичний факультет, адже після нього відкриті всі дороги до будь-якої професії)
- Вступати, вчитись, але не забувати розвиватись додатково, поза факультетом.
- Вір в себе, прагни найкращого
- Мехмат – це дійсно великий шанс, це першокласна математична освіта, навіть набагато краща ніж у багатьох європейських університетах. Звертай більше уваги на зміст, а не форму. Можливо, на мехматі немає червоних доріжок, але є значно дорожче – кваліфіковані викладачі, підтримка адміністрації, прекрасний колектив студентів. А і ще.. запам’ятай, що після школи, насправді, ти майже нічого не знаєш про математику. Після першого курсу ти будеш не знати ще більше))
- Будьте максимально активними і відкритими
- Вибрати найкращий вуз, а після 2 курсу думати про роботу
- Більше спілкуватись з викладачами та випускниками, щоб дізнатись про можливості, які дає механіко-математичний факультет
- Вірити в те, що все що викладають (ну майже все) знадобиться чи то в роботі, чи то в навчанні, чи то під час розваг.
- Натхнення, свідомого вступу, успішного навчання. І насичених студентських років!
- Поступати; не здаватись, якщо щось не виходить в перші місяці/семестри; намагатись зрозуміти максимум з кожного предмету
- Be open minded
- Спочатку вибрати декілька сфер, де хотів(ла) б працювати. Далі подумати, яка освіта дасть більше можливостей себе реалізувати в цих сферах. Визначитися для себе, чи готовий (а) ти мінімум 10 років свого життя “сушити мізки”. Так, навіть якщо математика подобалася в школі, в університеті відбувається перенасичення цим предметом. Так само і подальша робота буде пов’язана з постійною активною розумовою діяльністю.
- На мех-мат треба йти, якщо ви згодні багато працювати. Якщо ні, то користі буде мало.
Можливо, ще є щось важливе, що залишилось недосказаним?
- Ні)
- Я рада, що я потрапила саме на мех-мат і збираюсь ще два роки магістратури навчатись тут:)
- Головне навчитись навчатись
- Я жалкую, що не викладався на повну.
- Та багато можна писати, часу просто немає 😉
- Спіть достатньо 🙂 Безсонні ночі за навчанням не покращують, а понижують результати!
Дуже дякуємо за відповіді на питання випускникам та студентам механіко-математичного факультету!
Інтерв’ю з викладачами кафедри теорії ймовірностей, статистики та актуарної математики
Кафедра теорії ймовірностей, статистики та актуарної математики є однією з провідних в Україні із підготовки фахівців найвищої кваліфікації за такими спеціальностями та спеціалізаціями, як «Статистика», «Комп’ютерна статистика та аналіз даних», «Актуарна та фінансова математика».
Зважаючи на прикладний та сучасний характер спеціалізацій кафедри, ми вирішили поцікавитись в її викладачів, як саме предмети, які вони викладають, допомагають у професійній діяльності. Також ми запитали, що потрібно студенту для власного професійного удосконалення, та ким пишаються викладачі кафедри.
Дякуємо викладачам за відповіді та поради!
Яким чином предмети, які особисто Ви викладаєте, можуть бути використані студентами в їхній подальшій професійній діяльності?
- проф. Мішура Ю.С.
Теорія випадкових процесів і стохастичний аналіз дозволяють будувати, аналізувати властивості, оцінювати параметри, фільтрувати стохастичні моделі, що використовуються у техніці, економіці, фінансах, криптоаналізі. Ці предмети є підґрунтям для статистики випадкових процесів, яка в різних формах потрібна біологам, фізикам, економістам, а значить, математикам, які будуть працювати у прикладних областях. Але це самі по собі чудові предмети, потрібні тим, хто продовжить займатись науковими дослідженнями. - проф. Карташов М.В.
Шляхом застосування тих стохастичних моделей про які йшлося на лекціях (наприклад випадкові блукання для опису динаміки курсу акцій).
Можете згадати своїх найуспішніших студентів-випускників? Чим вони займаються зараз, які їх найбільші досягнення?
- проф. Мішура Ю.С.
Георгій Шевченко став професором нашої кафедри, я вважаю це найбільшим успіхом. Костянтин Ральченко одержує чудові наукові результати, успішно працює над докторською дисертацією. Але більшість учнів все ж працює у прикладних сферах, і там досягли значних успіхів. Відзначу тільки Юрія Крвавича – чудового актуарія, який зараз є головним спеціалістом з актуарних розрахунків у компанії Pricewaterhouse Coopers у Лондоні. Ми підтримуємо дружні стосунки і завжди обговорюємо нові тренди в актуарній науці.
Окрім відвідування пар та ретельного виконання домашніх робіт, що ще порадите студенту для успішного професійного удосконалення?
- проф. Мішура Ю.С.
Любов і цікавість до нових знань. - проф. Карташов М.В.
Ретельно відноситись до наукових робіт (курсові та випускні роботи).
Якщо абітурієнт прагне в майбутньому стати програмістом, чому навіть в цьому випадку йому варто вступати на мех-мат?
- проф. Мішура Ю.С.
А що він буде програмувати, не знаючи і не розуміючи математики? Комп’ютерні іграшки? Спочатку треба засвоїти математичну базу, а потім прийматись за серйозне програмування, інакше це немов ноги без голови.
Відео-інтерв’ю
Перегляньте відео викладачів мех-мату про перспективи та можливості застосування математики у сфері фінансів та економіки, страхування та інвестування.










